zaterdag 10 oktober 2009

Huisvlijt.


Toen ik de Canon 100-400L lens kocht, zat er een zonnekap bij. Op zich al aardig, want bij de meeste lensen van Canon moet je de zonnekap los kopen á raison van veel poen. Alleen.....




Dat ding is zwart. En de lens is wit.

Normaal is dat een geval van "het is niet anders!". Maar ik kwam op het internet dit bericht tegen. Een amerikaan die zich, net als mij, afvroeg of dat nou niet anders kon..

Natuurlijk kan dat anders!! Dus even in het kort een lijstje met benodigdheden samengesteld;

[x] extra zonnekap
[x] de juiste kleur verf
[x] een airbrush
[x] een werkruimte
[x] tijd en zin


De extra zonnekap, die het slachtoffer gaat worden, heb ik besteld via E-bay. Een allemachtig handige site. Alles is te vinden.


De verf en de airbrush heb ik uit mijn modelbouw voorraad gehaald. Om precies te zijn Tamiya Acrylic "Flat white" XF-2, en "Deck Tan" XF-55. In de juiste hoeveelheid op het oog met elkaar vermongen komt dit verdraaid dicht bij de originele Canon white kleur.


Vandaag was het zover. Ik had al twee eerdere pogingen gedaan, maar die waren niet helemaal zoals ik wilde. Poging 3 dus.. In de weer met de afplaktape etc.



Na lichtjes opschuren begonnen met het spuiten van de verf.



Na 4 lagen verf de boel afgespoten met matte vernis om het een beetje vinger bestendig te krijgen.. Zie hier het resultaat;





Tádá!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten