maandag 26 januari 2009

More Power!

Een van de dingen waar je als plaatjesmaker (ik zal mezelf niet zo snel fotograaf noemen) tegen aan loopt is....

Wow!

Daar wil ik een foto van maken!

Scheisse.

Batterij leeg....




Omdat soort frustratie te voorkomen heb ik een Batterygrip aangeschaft voor de 450D, de BG-E5. Niet alleen erg handig voor de batterijcapaciteit, maar je camera krijgt ook wat meer gewicht/balans.



Er kunnen twee accu's van het type LP-E5 in waarmee je de capaciteit van de camera verdubbeld. (In theorie dan)

Ook kun je de batterygrip laden met een tray voor AA batterijen. Dat is erg handig, voor als je in "the middle of nowhere" zit, en er is geen stopcontact te vinden voor het opladen van je accu's..



Nog een groot voordeel van de grip is dat je een extra ontspanknop krijgt, waardoor je geen polsverzwikkende toeren hoeft uit te halen als je de camera gedraait hebt.

Over de batterijen die je kunt gebruiken voor de AA-tray/en je flitser! zijn de geleerden het wel eens; Oplaadbaar!

Alleen welk merk/ ampere's etc??

Ik heb een paar linkjes bij elkaar gezocht, die het een stuk duidelijker uitleggen dan dat ik dat kan.

DLSR.nl

Nummer 2.

De onvermijdelijke WIKI pagina.

De batterij.startpagina.


Blijft toch een prikkelbaar onderwerp....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten