maandag 26 januari 2009

Filters..

UV, warmte, polarisatie, grijs, blauw, groen, geel, oranje..

Nou, inderdaad. Er zijn er genoeg. Over het nut en de noodzaak verschillen de meningen nogal..



Ik heb me laten vertellen door een fotograaf dat het eigenlijk best wel zonde is om een lens van €500,- te voorzien van een UV-filtertje van €20,-...



Voor de bescherming hoef je het niet te doen, houd gewoon altijd je zonnekap op de lens.

En UV?

Zeg eens eerlijk; wanneer was de laatste keer dat je recht tegen de zon in fotografeerde?

Nou dan.



En inderdaad, ik lees veel forums, maar ik ben nog nooit een geval tegen gekomen waar iemand echt recht van voren zijn lens heeft ingetrapt..

Het enige filter waar ik eigenlijk alleen maar positieve geluiden over hoor is een circulair polarisatie filter. En ik moet zeggen; ik ben ook erg blij met die van mij..



Dus mocht je ooit worden gevraagd of je er een filtertje bij wilt voor de bescherming van je nieuwe lens?

Koop liever een goede zonnekap, als die er nog niet bij zit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten